Субота, 20.04.2024, 17:36Вітаю Вас Гість | RSS

МИХАЙЛІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ

Форма входу

Виховна робота


    «Здорова дитина – щаслива родина – багата країна»


    Здоров'я дітей - найцінніше надбання цивілізованого суспільства. Воно створює фізичний, духовний, соціальний, інтелектуальний та фізичний базиси країни. Наші діти на сьогодні - ослаблені та хворобливі як, урешті, і належить бути дитині, котра погано та нераціонально харчується, живе в забрудненому навколишньому середовищі, не займається справжньою фізкультурою та постійно зазнає нервових перевантажень. Адже  здоров'я підліткового покоління - це інтегрований покажчик суспільного розвитку. Тому формування здорового способу життя є обов'язковим завданням і умовою розвитку творчих здібностей учня та формування його як творчої особистості. Школа - це місце, де дитина проводить значну частину часу. Тому саме школа має великі можливості у здійсненні ряду заходів із питань збереження здоров'я. Школа - єдиний організм із тісними взаємозв'язками всіх його структурних компонентів. Програма покликана чітко регламентувати діяльність кожного з них на шляху до кінцевої мети - створення здорового мікроклімату для виховання здорової особистості. Усвідомлюючи це, протягом останніх років у  Михайлівській загальноосвітній школі I – III  ступенів  активно пропагується здоровий спосіб життя, проводяться виховні заходи зі сприяння зміцненню здоров'я, профілактики шкідливих звичок, у яких задіяні всі учасники навчально-виховного процесу.                                                                

    Соціально-психологічна служба школи проводить діагностування з питань психологічного здоров'я учнів школи та працює в напрямку реабілітації учнівської молоді, яка потребує психолого-педагогічного втручання. Організовує зустрічі з лікарями, фахівцями з питань загартування та поліпшення фізичного розвитку, проводить засідання, на яких розглядаються проблеми тютюнокуріння, уживання алкогольних напоїв, наркотичних речовин. Соціально-педагогічною службою проводяться засідання батьківського комітету, індивідуальні та групові бесіди, тренінгові заняття, наукові конференції тощо.                                                                     

    Учителі фізичної культури забезпечують розвиток фізичних здібностей не тільки на уроках, а й у позаурочний час. Працюють спортивні гуртки, проводяться спартакіади, змагання, спортивно-ігрові заходи. Організована робота з екологічного виховання підлітків: екскурсії на природу, акції зі збереження довкілля, створення фотоальбому екологічних негараздів рідного краю. Традиційно квітень - це місяць захисту природи. В школі створений зелений клас, розбиті клумби біля школи для кожного класу, озеленені кабінети та коридори. Адже якщо людина перебуває в гармонійній взаємодії з рослиною, то це може її оздоровити і омолодити. Наприклад, Герань поглинає негативну енергію, Антуріум – очищає від шкідливих речовин і зволожує повітря, Каланхоє володіє антивірусною активністю, укріплює імунітет, Фіалка чудово доповнює та взаємодіє з енергією дітей, забирає агресію,дратівливість,Пальми зміцнюють дух. Діти доглядають за кімнатними рослинами, клумбами із задоволенням і отримують від цього здоров’я та позитивні емоції.  Медична служба місцевої амбулаторії постійно готує матеріали бесід стосовно збереження здоров'я, випускає медико-санітарні бюлетені: СНІД, туберкульоз, їх профілактика».

    Мета програми:

    Побудувати навчально-виховний процес таким чином, щоби він не тільки не погіршував фізичний стан учнів, а й укріплював їх сили та можливості.

    Скоординувати зусилля учасників навчально-виховного процесу, спрямувати їх на збереження та розвиток здоров'я учнів.

    Формувати та розвивати культуру здоров'я серед учасників навчально-виховного процесу, організувати їх життєдіяльність на позиціях здорового способу життя.

    На шляху досягнення цього постають такі завдання:

    • створення координаційної ради школи з питань упровадження програми «Школа сприяння здоров'ю»;
    • здійснення освітньої діяльності фахівцями для педагогічного та батьківського колективів із метою підвищення кваліфікації учасників реалізації програми;
    • організація науково-методичного й інформаційного супроводу діяльності;
    • сприяння співпраці школи зі службами та закладами села, району, що займаються питаннями збереження та зміцнення здоров'я;
    • розвиток соціальної й особистісної компетентності дитини;
    • запобігання виникненню психологічних і соціальних проблем.

    Особливості програми

    Програма «Школа сприяння здоров'ю» ураховує особливості діяльності освітнього закладу, ступінь завантаженості педагогічних та інших працівників школи. Вона не потребує залучення додаткових коштів для своєї реалізації та може впроваджуватися паралельно з іншою діяльністю школи. Мікроклімат у школі створюють самі учасники навчально-виховного процесу: адміністрація, педагогічні працівники, батьки, учні тощо. Однією з головних особливостей програми є її доступність. Упровадження програми не потребує особливого навчання працівників школи. Усі вони повинні усвідомлювати значення створення здорового освітнього простору в навчальному закладі для розвитку особистості учня та чітко виконувати свої обов'язки. Реалізація програми не виключає реалізацію інших програм. Позитивним моментом програми є також можливість доповнення її різними виховними заходами.

    Принципи та передумови впровадження програми

    • Послідовність у діях педагогів, психолога, соціального педагога, батьків, громадськості.
    • Системність у профілактичній роботі.
    •  Урахування вікових, індивідуальних особливостей дитини.
    • Об'єктивність і достовірність інформації, що використовується.
    • Єдність поваги та вимогливості до особистості.
    • Єдність свободи та відповідальності особистості за свої дії.
    • Саморозвиток особистості, формування навичок здорового способу життя.
    • Свобода вибору особистості (участь у колективній діяльності, право на власну думку тощо).

    Форми та методи роботи

    Перевага програми полягає в тому, що не треба відмовлятися від напрацьованих позитивних, дієвих традицій, форм роботи школи, а вона спонукає до наповнення їх новим змістом.

    Найефективнішими формами та методами роботи є:

    • години спілкування;
    • тренінги;
    • «круглі столи»;
    • спільні з батьками заходи;
    • консультаційні пункти;
    • діяльність органів учнівського самоврядування;
    • інтелектуальні та розвивальні ігри;
    • гуртки та клуби за інтересами;
    • конференції, диспути, дискусії;
    • дні відкритих дверей;
    • уроки;
    • відеолекторії;
    • батьківські збори;
    • фестивалі соціальної реклами;
    • моніторинг;
    • просвітницькі акції;
    • колективна творча справа;
    • шкільні газети;
    • журнали, газетні колажі.

    Діяльність педагогічного колективу

    Забезпечити якісне проведення уроків фізичної культури згідно з вимогами програм, організувати заняття спортивних секцій у позаурочний час.

    • Адміністрація.

    Проводити виховні заходи, спрямовані на фізичний розвиток учнів і пропаганду здорового способу життя.

    •  вчителі фізкультури.
    • Класні керівники.

    Проводити заходи з питань безпеки життєдіяльності. Забезпечити виконання програм з основ здоров’я.

    • Адміністрація.
    • Учитель основ здоров’я

    Здійснювати соціально-педагогічний супровід дітей із групи ризику, учнів із девіантною поведінкою, дітей-інвалідів, дітей із соціально дезадаптованих сімей. Залучати їх до занять у гуртках, участі у профілактичних заходах.

    • Соціально-психологічна служба.

    Проводити заходи, спрямовані на екологічне виховання учнів школи, забезпечити участь у заходах, приурочених до Дня Землі, Дня збереження довкілля тощо.

    • Педагог організатор
    • Учителі природничих дисциплін

    Забезпечити випуск стіннівок на екологічну тематику.

    • Педагог організатор
    • Учителі природничих дисциплін.
    • Координаційна рада

    Координувати роботу учнівського самоврядування, зокрема : екологічного центру, центру соціального захисту, центру здоров’я.

    • Педагогічний колектив

    Упроваджувати у практику роботи технології попередження втомлюваності дитини, уникати перевантаження учнів під час занять і досягти оптимального обсягу домашніх завдань.

    • Педагогічні працівники.

    Проводити рухливі ігри в позаурочний час і на перервах, фізкультхвилинки під час занять.

    • Класні керівники.

    Створювати тематичні підбірки літератури в певні періоди навчального року (збір грибів, поведінка біля водойм, інфекційні захворювання, використання піротехнічних розваг тощо).

    • Класні керівники.

    Запровадити та зробити традиційним День здоров'я, у рамках якого проводити рухливі ігри, масові змагання, профілактичні заходи тощо.

    • Педагогічний колектив.

    Попереджувати виникнення проблем розвитку дитини, допомога у вирішенні актуальних завдань розвитку, навчання, соціалізації, порушення емоційно-вольової сфери, проблеми взаємовідносин у колективі.

    • Соціально-психологічна служба.

    Створення культурологічного середовища (мережа гуртків, система самоврядування, соціальне виховання), оздоровлення емоційного простору школи, організація інтер'єру школи в цілому та навчальних приміщень.

    • Педагогічний колектив.

    Організовувати та проводити зустрічі з батьками; тренінги з питань збереження здоров'я, профілактики шкідливих звичок; альтернативні позакласні заходи.

    • Педагогічний колектив.
    • Соціально-психологічна служба.

    Консультувати та надати методичну допомогу вчителям, класним керівникам, батькам із питань здорового способу життя та профілактики правопорушень.

    • Соціально-психологічна служба.

    Створювати умови для альтернативних видів дозвілля, проводити індивідуальну роботу з дітьми, які потребують особливої уваги; створювати умови для діяльності учнівського самоврядування, організовувати позаурочну виховну діяльність.

    • Педагог-організатор.

    Сприяти виробленню в учнів норм позитивної поведінки, формуванню позитивної мотивації на здоровий спосіб життя.

    • Педагогічний колектив.
    • Класні керівники.

    При диспансеризації виявляти учнів із фізичними вадами розвитку; забезпечити функціонування спеціальних медичних груп.

    • Медична служба амбулаторії.
    • Адміністрація школи.

    Забезпечити випуск стіннівок для висвітлення питань збереження здоров'я та профілактики шкідливих звичок.

    • Координаційна рада школи

    Забезпечити оформлення  листів здоров’я на учнів школи.

    • Медична служба амбулаторії
    • Класні керівники.

    Розробити курс лекцій для учасників навчально-виховного процесу з питань організації режиму дня, раціонального харчування, правил особистої гігієни.

    • Медична служба амбулаторії.

    Відслідковувати стан здоров'я учнів, консультувати учасників навчально-виховного процесу, а при необхідності надавати медичну допомогу.

    • Медична служба амбулаторії

    Проводити засідання батьківського комітету з питань виховання здорового підростаючого покоління.

    • Соціально-психологічна служба.

    Брати активну участь у спортивних змаганнях, конкурсах, у заходах з питань розвитку здорового суспільства.

    • Педагог-організатор
    •  учителі фізкультури.

    Організовувати та проводити презентації гуртків і секцій; сприяти поширенню інформації про їх діяльність серед учасників навчально-виховного процесу.

    • Керівники гуртків

    Забезпечити участь у виховних заходах спеціалістів служб і закладів, діяльність яких пов'язана із забезпеченням здорового способу життя. Проводити лекторії для учасників навчально-виховного процесу.

    • Адміністрація.
    • Педагогічний колектив.

    Очікуваний результат

    Створення комфортних умов перебування дитини у школі, раціональна організація навчальної діяльності, її цілісна перебудова відповідно до медичних, санітарно-гігієнічних норм, що забезпечить збереження й укріплення здоров'я учасників навчально-виховного процесу. Перетворення навчально-виховного процесу у спільну діяльність усіх його учасників і громадськості, спрямовану на досягнення стану повного фізичного, духовного та соціального благополуччя особистості. Підготовка учнів до самостійного життя, формування адекватних механізмів фізіологічної, психологічної, соціальної адаптації до оточуючого середовища, готовність до самостійного здорового способу життя. Об'єднання зусиль педагогічного колективу, медичних працівників, батьків для реалізації права дітей і підлітків на збереження та зміцнення фізичного здоров'я як найвищої соціальної цінності та права громадян на безпечні й нешкідливі умови праці та навчання.


Друзі сайту