Четвер, 19.04.2018, 20:25Вітаю Вас Гість | RSS

МИХАЙЛІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Блог


Головна » 2018 » Березень » 5 » Патріотичне виховання
09:04
Патріотичне виховання

Наша історія - це історія мужнього народу, що віками боровся за свою волю, щастя, свідками чого є високі могили в степу, пам'ятники та обеліски і прекрасна на весь світ українська пісня. Україна з початку свого існування змушена була боротися із зовнішніми та внутрішніми ворогами за свою територію та незалежність. Ось і сьогодні українці стоять перед загрозою знищення нашої держави. Та наш народ і армія стали на захист своєї Батьківщини. Сотні громадян України віддали своє життя, захищаючи рідну землю. Та щоб перемогти у цій битві ми усі повинні об'єднатися, наша сила у єднанні та вірі у перемогу.

Тому, сьогодні, як ніколи пріоритетним напрямком виховання дітей та молоді в національній системі освіти є національно – патріотичне виховання. Підібраний матеріал дає можливість учням оволодіти не тільки системою наукових знань, а насамперед цілісною національною культурою, сприяє формуванню в них національного світогляду, способу мислення, характеру, патріотизму та інших духовно – моральних цінностей українського народу.

Головним завданням посібника є формування у читача цілісної системи знань про історичні факти , події, явища, які мали місце в Україні; домогтися розуміння того, що формування загальнолюдських цінностей здійснюється на основі національних цінностей свого народу, його звичаїв, побуту, традицій, вихованні в учнів патріотизму, любові до Батьківщини та бажання захищати її незалежність та територіальну цілісність.

 

 

 

 

Вступ

ЯКЩО ТИ СПРАВЖНІЙ ПАТРІОТ, ТО ТВОЯ «ХАТА» НІКОЛИ НЕ БУДЕ « З КРАЮ», ТИ НЕ ЗМОЖЕШ БУТИ СТОРОННІМ СПОСТЕРІГАЧЕМ НА СВОЇЙ ЗЕМЛІ

 

На сучасному етапі розвитку України, коли існує пряма загроза денаціоналізації, втрати державної незалежності та потрапляння у сферу впливу іншої держави, виникає нагальна необхідність переосмислення зробленого і здійснення системних заходів, спрямованих на посилення патріотичного виховання дітей та молоді – формування нового українця, що діє на основі національних та європейських цінностей:

  • повага до національних символів (Герба, Прапора, Гімну України);
  • участь у громадсько-політичному житті країни;
  • повага до прав людини;
  • верховенство права;
  • толерантне ставлення до цінностей і переконань представників іншої культури, а також до регіональних та національно-мовних особливостей;
  • рівність усіх перед законом;
  • готовність захищати суверенітет і територіальну цілісність України. Виникає гостра потреба у розробленні концепції, яка б визначала стратегію цілеспрямованого і ефективного процесу виховання суб’єкта громадянського суспільства, громадянина-патріота України.

Національно-патріотичне виховання дітей та молоді – це комплексна системна і цілеспрямована діяльність органів державної влади, громадських організацій, сім’ї, освітніх закладів, інших соціальних інститутів щодо формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості, почуття вірності, любові до Батьківщини, турботи про благо свого народу, готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, сприяння становленню її як правової, демократичної, соціальної держави. Найважливішим пріоритетом національно-патріотичного виховання є формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, держави, нації.

Патріотичне виховання – складова національного виховання, головною метою якого є становлення самодостатнього громадянина-патріота України, гуманіста і демократа, готового до виконання громадянських і конституційних обов’язків, до успадкування духовних і культурних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин. Воно сприяє єднанню українського народу, зміцненню соціально-економічних, духовних, культурних основ розвитку українського суспільства і держави.

Складовою частиною патріотичного виховання, а в часи воєнної загрози – пріоритетною, є військово-патріотичне виховання, зорієнтоване на формування у молодої особи готовності до захисту Вітчизни, розвиток бажання здобувати військові професії, проходити службу в Збройних Силах України як особливому виді державної служби. Його зміст визначається національними інтересами України і покликаний забезпечити активну участь громадян у збереженні її безпеки від зовнішньої загрози. Робота з військово-патріотичного виховання учнівської молоді має проводитися комплексно, в єдності всіх його складників спільними зусиллями органів державного управління, а також освітніх закладів, сім'ї, громадських організацій та об’єднань, Збройних Сил України, інших силових структур.

Системна організація військово – патріотичного виховання молоді має бути спрямована на підготовку її до оволодіння військовими професіями, формування психологічної та фізичної готовності до служби в Збройних Силах, задоволення потреби підростаючого покоління у постійному вдосконаленні своєї підготовки до захисту Вітчизни.

Мета патріотичного виховання конкретизується через систему таких виховних завдань:

  • утвердження в свідомості і почуттях особистості патріотичних цінностей, переконань і поваги до культурного та історичного минулого України;
  • виховання поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки;
  • підвищення престижу військової служби, а звідси - культивування ставлення до солдата як до захисника Вітчизни, героя;
  • усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та її патріотичною відповідальністю;
  • сприяння набуттю дітьми та молоддю патріотичного досвіду на основі готовності до участі в процесах державотворення, уміння визначати форми та способи своєї участі в життєдіяльності громадянського суспільства, спілкуватися з соціальними інститутами, органами влади, спроможності дотримуватись законів та захищати права людини, готовності взяти на себе відповідальність, здатності розв’язувати конфлікти відповідно до демократичних принципів;
  • формування толерантного ставлення до інших народів, культур і традицій;
  • утвердження гуманістичної моральності як базової основи громадянського суспільства;
  • культивування кращих рис української ментальності – працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності, обережного ставлення до природи;
  • формування мовленнєвої культури;
  • спонукання зростаючої особистості до активної протидії українофобству, аморальності, сепаратизму, шовінізму, фашизму.

Патріотизм (від грецького “патріс”) – це любов до Батьківщини, відданість Вітчизні, народу. Але в умовах українських реалій, коли багато речей викликають у суспільстві негативне ставлення, виховувати справжніх патріотів дуже складно. Чи є сьогодні альтернатива патріотизму? Мабуть, ні. І якщо в суспільстві буде панувати нігілізм, нехтування долею рідної країни, це призведе до бездержавності і ще гіршого життя...

Для педагогічного колективу нашої школи патріотичний напрямок роботи був і залишається пріоритетним.

Формування громадянина - патріота України, підготовленого до життя, з високою національною свідомістю, виховання громадян, які здатні побудувати громадянське суспільство, в основу якого були б закладені та постійно втілювалися демократія, толерантність та повага до прав людини, набуває сьогодні особливого значення. Патріотизм у сучасному розумінні – це відчуття того, що в моєму класі, школі, місті, країні все мене стосується, все залежить від мене. Громадянсько - патріотичний напрямок виховання учнів в нашій школі складається з: громадянської освіти та громадянського виховання; військово - патріотичного виховання; правового виховання; морально - етичного виховання на основі вивчення традицій українського народу; соціального проектування та учнівського самоврядування;

Вище перелічені складові національно - патріотичного напрямку виховання реалізуються в школі різними шляхами.

Патріотичне виховання здійснюється як на уроках, так і під час позакласної роботи. Патріотичне виховання - це формування патріотичних почуттів, виховання готовності до захисту Батьківщини, воно покликано спонукати до фізичного вдосконалення, вивчення бойових традицій українського народу.

Шляхами реалізації національно – патріотичного виховання у позакласній роботі є насамперед тематичні місячники та декади: місячники військово-патріотичного виховання (щорічно проходять у жовтні, лютому та квітні-травні), декада правових знань ( грудень), Вахта пам'яті до дня Перемоги.

Протягом багатьох років педагогічний та учнівський колективи школи плідно співпрацюють з районною радою ветеранів. На багатьох святах, які проходять в школі, присутні ветерани Великої Вітчизняної війни,учасники бойових дій, учасники АТО. Кожен клас середньої та старшої ланки школи має "підшефних" ветеранів,учасників бойових дій, учасників АТО яких вітає на свята та надає посильну допомогу. До визначних подій в житті країни в школі проходять уроки мужності, години пам'яті, виховні години, зустрічі. Центром всієї роботи з військово - патріотичного виховання є шкільний музей Бойової слави.

Вихованню національної свідомості учнів сприяють й інші свята: «Козацькому роду нема переводу», родинні свята «Ой, на Андрія дівицям надія..», до дня святого Миколая, театралізовані вистави «Новорічні вечорниці». В напрямку патріотичного виховання в школі відбуваються різноманітні конкурси та змагання. У вересні до дня партизанської слави в школі щорічно проходить огляд - конкурс військово - патріотичної пісні серед 5-8 класів та конкурс музично - літературних композицій учнів 9-11 класів. До дня Збройних Сил України та дня захисника Вітчизни - військово - спортивні змагання юнаків 9-11 класів, конкурсні програми «Нумо, хлопці, козаки», спортивні родинні свята - змагання «Мама, тато, я - спортивна сім'я». Велику роль у патріотичному вихованні учнів відіграють також екскурсії та походи. Традиційними стали походи учнів школи «По місцях Бойової Слави», козацькі традиції стають ближче під час екскурсій до села Буда. Останні роки наша школа працює за методом проектів. Пріоритетним напрямком в цій роботі є соціальне проектування, яке дає змогу учням брати участь у громадському житті школи . Прикладом такого проектування стала виховна година "Ми - не байдужі: зробимо територію села краще!".Участь учнів школи в проектах Ліги старшокласників, сприяв вихованню громадянських, патріотичних почуттів, самосвідомості, відповідальності учнів.

В школі працює координаційна рада, де працюють комісії, що координують патріотичну роботу на рівні учнівського самоврядування. У шкільних стінах плекається громадянин, який перейме на свої плечі тягар з плечей старших поколінь, діятиме і мислитиме по-новому, нестандартно, буде активним перетворювачем життя.

Як писав В.О.Сухомлинський «Патріотичне виховання - це сфера духовного життя, яка проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина, яка формується»

Позиція батьків у житті,їхня власна громадянська активність – перша умова патріотичного виховання.»Все, що відбувається в країні, через душу батьків і їх думку повинно приходити до дітей», - заповідав О.С.Макаренко.

Виховання громадянина - патріота готового захищати суверенітет і територіальну цілісність України є нагальним питанням сьогодення. Кожен навчальний заклад впроваджує в систему роботи ті технології, форми, методи, які найкраще сприятимуть реалізації виховного потенціалу закладу та створюватимуть умови для формування й становлення учня як громадянина патріота, здатного розбудовувати суверенну Україну, творити себе, своє життя, захищати свою Батьківщину.


Переглядів: 19 | Додав: директор | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Березень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архів записів
Друзі сайту